Εικαστικά
29-03-2020
Γεια σας κι από εμένα!
Περιττό να σας πω ότι μου λείψατε.
Υπάρχει μια
αρχαία παροιμία που λέει: «ουδέν κακόν αμιγές καλού». Αυτό σημαίνει ότι η
κατάσταση που περνάμε έχει και τα καλά της. Μπορεί να εκτιμήσουμε κάτι ωραίο
που το είχαμε και δεν το εκτιμούσαμε… Κάθε δυσκολία είναι και μια πρόκληση για
το πώς θα καταφέρουμε να την ξεπεράσουμε κερδίζοντας μάλιστα κι όχι χάνοντας.
Σχετικά με
τα εικαστικά, μιας και η πιο συχνή ερώτηση
στο μάθημα είναι : «Κυρία, τί θα κάνουμε σήμερα;»…κατανοώ ότι η θεωρεία αγαπήθηκε πολύ
λιγότερο από την πράξη. Είναι ευκαιρία όμως, μιας και είμαστε συνδεδεμένοι στο
δίκτυο, να αξιοποιήσουμε τις γνώσεις που μας παρέχει με τις πληροφορίες και τις
εικόνες του.
Από την
άλλη, επειδή ο φάκελος με τα υλικά είναι στο σχολείο, μπείτε στον κόπο να
κάνετε μια έρευνα υλικών που υπάρχουν στο σπίτι. Δηλαδή αναζητήστε μολύβια, ξυλομπογιές,
μαρκαδόρους, νερομπογιές, λαδοπαστέλ, στυλό, κάρβουνα, κόλλες, ψαλίδια,
κολλητικές ταινίες, κλωστές, παλιά υφάσματα, χαρτόνια πάσης φύσεως, μακαρόνια,
οδοντογλυφίδες, ζυμάρια, πλαστελίνες κι ότι άλλο μπορείτε να βρείτε και να
φανταστείτε. (Σε περιπτωση που δεν υπάρχει καθόλου κόλλα, ούτε ατλακόλ, δοκιμάστε την κόλλα από αλεύρι και νερό, τη γνωστή αλευρόκολλα!)
Θα σας στέλνω μια ιδέα, οδηγίες (ως έναν βαθμό) ή ένα βίντεο ή εικόνες κι εσείς θα μπορείτε να εργάζεστε πάνω σε αυτά και να μου στέλνετε φωτογραφία του έργου σας στο email μου : sunny_sore@hotmail.com. Το γνωστικό αντικείμενο δε θα σας είναι άγνωστο.
Καλή δύναμη, καλή επιτυχία. Σημασία φυσικά έχει περισσότερο να προσπαθούμε κι όχι να τα παρατάμε επειδή δεν είμαστε σίγουροι για το αποτέλεσμα.
Θα σας στέλνω μια ιδέα, οδηγίες (ως έναν βαθμό) ή ένα βίντεο ή εικόνες κι εσείς θα μπορείτε να εργάζεστε πάνω σε αυτά και να μου στέλνετε φωτογραφία του έργου σας στο email μου : sunny_sore@hotmail.com. Το γνωστικό αντικείμενο δε θα σας είναι άγνωστο.
Καλή δύναμη, καλή επιτυχία. Σημασία φυσικά έχει περισσότερο να προσπαθούμε κι όχι να τα παρατάμε επειδή δεν είμαστε σίγουροι για το αποτέλεσμα.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:
Α τάξη
Δείτε το
βίντεο για τη δημιουργία χρωμάτων: https://youtu.be/bXaI8RkZlkY
Ζωγραφίστε
έναν παππού και μια γιαγιά. (Θυμηθείτε όταν ζωγραφίσαμε με μολύβια ανθρώπινες
φιγούρες χωρίς σβήσιμο.)
Β τάξη
Δείτε το
βίντεο για τη δημιουργία χρωμάτων: https://youtu.be/bXaI8RkZlkY
Ζωγραφίστε
το πορτρέτο ενός παππού και μιας γιαγιάς. (Δώστε προσοχή στις αποστάσεις στα
χαρακτηριστικά, μάτια, μύτη, στόμα, αυτάκια και φυσικά τις φθορές λόγω
ηλικίας.) Το πορτρέτο είναι η ζωγραφική του προσώπου, ως τους ώμους περίπου κι
όχι ολόκληρου του σώματος.
Γ τάξη
Δείτε το
βίντεο: https://youtu.be/-CVedb6gNwA
Βρείτε τι
αλλάζει ο Μοντιλιάνι στα πρόσωπα που ζωγραφίζει και ζωγραφίστε ένα πορτρέτο δικό
σας με το στυλ του Μοντιλιάνι.
Για την Δ
τάξη
Δείτε βίντεο με έργα του Πωλ Σεζάν: https://youtu.be/yNU4Jr790o8
Διαβάστε για τη ζωή του στη Βικιπαίδεια.
Ζωγραφίστε με νερομπογιές και με τον τρόπο που έχουμε κάνει, το παραπάνω έργο (ελεύθερη απόδοση). Εάν δεν υπάρχουν νερομπογιές, με ξυλομπογιές ή απλά με μολύβι.
Ε τάξη
Δείτε το βίντεο με έργα του Βαζαρέλι: https://youtu.be/jKqLeLXdj7w
Διαβάστε στη
Βικιπαίδεια για τη ζωή του.
Δείτε το
βίντεο: https://youtu.be/NjDTZqetO1Q όπου δείχνει πως μπορούμε εύκολα να ζωγραφίσουμε μια ανάλογη
ψευσαίσθηση. (Εάν δεν υπάρχει χάρακας, φτιάξτε έναν δικό σας.)
Στ τάξη
Δείτε ένα βίντεο με έπιπλα φτιαγμένα με πολλή φαντασία
https://youtu.be/kMC9mHzKetY
και φτιάξτε ένα δικό σας με την δική σας φαντασία και με
όποιον τρόπο θέλετε και με όποια υλικά θέλετε.
Αγγελάκη Ευαγγελία
Πάρτε ένα απλό χαρτί αν δεν υπάρχει μπλοκ ακουαρέλας και γεμίστε το με λουλούδια, μικρά και μεγάλα. Δε χρειάζεται να χωρίσετε το χαρτί σε ίσα μέρη. Με ό,τι χρώματα έχετε και ό,τι σχέδια θέλετε. (Η εικόνα είναι απλά μια πρόταση.) Ο μόνος κανόνας είναι ότι «εξολοθρεύουμε» το άσπρο του χαρτιού και το γεμίζουμε χρωματιστά λουλούδια της φαντασίας μας. (Αφού πρώτα τα έχουμε σχεδιάσει με μολύβι.)
03-04-2020
Γεια σας παιδιά! Εύχομαι να είστε καλά!
Έχω να σας πω άλλη μια αρχαία ρήση: «τα αγαθά κόποις κτώνται» δηλαδή τα καλά με κόπους κατακτώνται, κερδίζονται. Δηλαδή καλό είναι να μη «χάνουμε τη φόρμα μας» τώρα που χάσαμε τις ώρες και τις μέρες… Ας δουλεύουμε όπως μπορούμε. Κάτι που έχει πολύ ισχυρή δύναμη πάνω μας είναι η συνήθεια… Οι συνήθειες αν αλλάξουν, δύσκολα ξαναλλάζουν. Και χρειαζόμαστε τις καλές συνήθειες.
Κάνετε ό,τι σας εμπνέει από τα θέματα που στέλνω χωρίς απαραίτητα να λαμβάνετε υπόψην την τάξη στην οποία προτείνονται.
Τάξη Α,Β
Βάλτε τη φαντασία σας να δουλέψει και ζωγραφίστε φανταστικά ζώα. Καλύτερα είναι πάντα να μη γράφετε και σβήνετε. Γραμμές που σας φαίνονται σαν λάθη να τις αξιοποιείτε ώστε να προχωρούν τη ζωγραφιά.
Τάξεις Α, Β, Γ,Δ,
Από το κάθε ένα πεζό γράμμα της αλφαβήτας, σχηματίστε ένα ανθρώπινο πρόσωπο ή ένα σώμα όπως τα παραδείγματα των εικόνων. Εάν δε σας βγαίνει, σχηματίστε κάτι άλλο.
Σχεδιάστε ένα ζώο από τα παρακάτω σε μεγέθυνση και πλαισιώστε το, δηλαδή συμπληρώστε τον χώρο του, με τρόπο τέτοιο ώστε να ταιριάζει με τον τρόπο που αυτό το ζώο είναι σχεδιασμένο. Απόλυτη αντιγραφή, εννοείται πως δεν απαιτείται. (Μάλλον καλύτερα είναι να μην χρωματιστεί.)
Εάν δεν υπάρχει μπλοκ ακουαρέλας, ψάξτε χαρτόνια από κορν φλεικς, ή άλλα τέτοιου τύπου. Αν δεν υπάρχουν καθόλου χρώματα για να διαλυθούν με νερό, φτιάξτε δικά σας. Πχ ένα ωραίο καφέ χρώμα είναι το διάλυμα του νεσκαφέ.
Δημιουργήστε χρώματα με νερό, ρίξτε τα με πινέλα ή με τα χέρια στο χαρτόνι και με ένα καλαμάκι φυσήξτε έτσι ώστε να αφήσετε και τον αέρα να σχεδιάσει.
Για Γ τάξη
Οι αρχαίοι Έλληνες είχαν πλούσια σκέψη και φαντασία και με αυτές έφτιαξαν την πολύ ενδιαφέρουσα αρχαία ελληνική μυθολογία.
Αυτή η μυθολογία όπως και σκηνές από τη ζωή τους, αποτυπώνονταν πολύ συχνά στα αγγεία τους. Τα αγγεία ήταν μικρά ή μεγάλα πήλινα δοχεία για διάφορες χρήσεις...
Δείτε παραστάσεις των αγγείων να ζωντανεύουν στα παρακάτω βίντεο:
Αμαζόνα:
https://youtu.be/gF5BWXBf8iI
Χορός -Το φαγητό του φυτού - Η αγάπη για την τιμή:
https://youtu.be/6AxLtmu-Sp4
Έρωτας και Αφροδίτη:
https://youtu.be/WHER8FPXvCA
Πανδώρα:
https://youtu.be/2l5MWxI-gRg
Τύποι αγγείων (Δείτε τα, παρατηρείστε το σχήμα τους και σημειώστε τα ονόματά τους):
https://youtu.be/dpA3baSXYlA
Παράσταση όπου ο ήρωας της Ιλιάδας, Αχιλλέας σκοτώνει την αμαζόνα Πανθεσίλεια. Η αμαζόνα προσπάθησε να τον σκοτώσει δυο φορές δεν τα κατάφερε. Ο Αχιλλέας τη χτυπά θανάσιμα στο στήθος και λίγο πριν ξεψυχήσει η αμαζόνα, της πέφτει η μάσκα που φορούσε. Ο Αχιλλέας τότε βλέπει το πρόσωπό της και την ερωτεύεται... (Το θέμα αποδίδεται με δυο διαφορετικούς τρόπους στα παρακάτω αγγεία.)
07-04-2020
Κάποιοι μελέτησαν αρχαιολογικές πηγές και κατάφεραν να αναπαραστήσουν τα μνημεία της Ακρόπολης της Αθήνας όπως ήταν την περίοδο της ακμής τους, δηλαδή πριν περάσουν οι ''αιώνες'' από επάνω τους. Δείτε το παρακάτω βίντεο:
https://youtu.be/9ZAYDa0r3eM
Μάθετε περισσότερα για τους αρχαίους ναούς που αποτελούν δείγμα ενός πολύ σπουδαίου πολιτισμού:
https://youtu.be/fEMHM5vt9do
.
Μάθετε μερικά από τα συναρπαστικά πράγματα που αφορούν τον Παρθενώνα.
https://youtu.be/IifSNSpswW8
Τμήμα της ζωοφόρου του Παρθενώνα όπου ο Φειδίας αναπαράστησε τους έφιππους κατά την διάρκεια της πομπής των Παναθηναίων:
8/4/2020
https://youtu.be/w918_dRCksw
''Επισκεφτείτε'' τον Άγιο Βιτάλιο της Ραβέννας της Ιταλίας και δείτε τα γνωστά σας ψηφιδωτά από το μάθημα της Ιστορίας.
https://youtu.be/It3i-dKusIM
Και μάθετε περισσότερα στην ακόλουθη έκθεση ψηφιδωτών στη Ροτόντα Θεσσαλονίκης.
https://youtu.be/n-u_1zog6uc
Στη Μονή Λατόμου ή Οσίου Δαυίδ, μια μικρή εκκλησία στην Άνω Πόλη της Θεσσαλονίκης, βρίσκεται ένα μοναδικό στον κόσμο ψηφιδωτό που αναπαριστά τον Χριστό έφηβο:
Περιηγηθείτε σε αυτήν την εκκλησία:
https://youtu.be/QG-sImtGVw8
Εάν δεν έχετε καθόλου κόλλες, φτιάξτε ένα ζυμάρι, απλώστε το σε ένα σκληρό χαρτόνι και βάλτε επάνω του κομματάκια από οτιδήποτε έχετε στο σπίτι. Μπορείτε να ακολουθήσετε ένα σχέδιο σαν τα μωσαϊκά τραπέζια που δείχνει το βίντεο ή κάποιο δικής σας έμπνευσης.
Μη διστάσετε να πειραματιστείτε, καλή επιτυχία.
14-4-2020
Ίσως κάποιο παιδί που το είχα στεναχωρήσει πολύ στο σχολείο κάποια μέρα, ευχήθηκε με όλη του τη δύναμη να κλείσουν τα σχολεία και να τώρα τι πάθαμε...!😀
Λοιπόν... μιας και είμαστε συνεχώς σε σχολείο διακοπών, να συνεχίσετε να ρίχνετε ματιές εδώ μέσα για να έχετε κάτι να κάνετε ή να βλέπετε.
Όλοι στο σπίτι θα έχετε αλουμινόχαρτο.
Με αφορμή αυτήν τη σκέψη, θυμήθηκα έναν πολύ μεγάλο γλύπτη και ζωγράφο, που δεν τον έχω διδάξει φανερά μέχρι τώρα, τον Αλμπέρτο Τζακομέττι. Τα έργα του είναι κυρίως λεπτές, πολύ ψηλές ανθρώπινες φιγούρες. (Πολλά μπορεί να σκεφτεί κανείς γιατί να το ''παθαίνουν'' αυτό οι φιγούρες του...)
Δείτε αν θέλετε για τη ζωή και το έργο του στη Βικιπαίδεια.
Σας παραθέτω τις παρακάτω εικόνες:
.
Έργα του σε κάποια από τις εκθέσεις του.
Τώρα δείτε και τις παρακάτω εικόνες:
Εγώ διάλεξα αυτές τις φιγούρες για δείγματα (γιατί είμαι και κοριτσάκι). Εσείς μπορείτε να σκεφτείτε και κάτι άλλο.
Αγγελάκη Ευαγγελία
31/3/2020
Γεια σας και
πάλι! Τα θέματα που δίνω για κάθε τάξη, δεν απαγορεύεται να αποτελέσουν πηγή
έμπνευσης για κάποια άλλη τάξη. Σκοπός είναι να απασχολούμε τη σκέψη μας και το
σώμα μας δημιουργικά, με οποιαδήποτε αφορμή. Εάν σας είναι δύσκολο να μου
στέλνετε email, μπορείτε να με βρείτε στο facebook, γράφοντας το όνομά μου
(Αγγελάκη Ευαγγελία) και να μου στέλνετε εκεί τις εργασίες σας.
Α Τάξη
Πάρτε ένα απλό χαρτί αν δεν υπάρχει μπλοκ ακουαρέλας και γεμίστε το με λουλούδια, μικρά και μεγάλα. Δε χρειάζεται να χωρίσετε το χαρτί σε ίσα μέρη. Με ό,τι χρώματα έχετε και ό,τι σχέδια θέλετε. (Η εικόνα είναι απλά μια πρόταση.) Ο μόνος κανόνας είναι ότι «εξολοθρεύουμε» το άσπρο του χαρτιού και το γεμίζουμε χρωματιστά λουλούδια της φαντασίας μας. (Αφού πρώτα τα έχουμε σχεδιάσει με μολύβι.)
Καλή
επιτυχία!
Β Τάξη
Πάρτε ένα χαρτί ή μπλοκ, ανάλογα με το τι έχετε, και χρωματίστε το μισό πράσινο, μισό «ουρανός». Μετά ζωγραφίστε κόκκινες αλλά και ροζ παπαρούνες χωρίς βλαστό, σε ένα άλλο χαρτί, όπως τις βλέπετε αλλά κι όπως τις θέλετε. Καλό θα ήταν να προσθέσετε και κάτι άλλο δικό σας… Κατόπιν, κόψτε τις παπαρούνες και κολλήστε τες στο πρώτο χαρτί και ζωγραφίστε βλαστό και φύλλα όπως δείχνει η εικόνα.
Πάρτε ένα χαρτί ή μπλοκ, ανάλογα με το τι έχετε, και χρωματίστε το μισό πράσινο, μισό «ουρανός». Μετά ζωγραφίστε κόκκινες αλλά και ροζ παπαρούνες χωρίς βλαστό, σε ένα άλλο χαρτί, όπως τις βλέπετε αλλά κι όπως τις θέλετε. Καλό θα ήταν να προσθέσετε και κάτι άλλο δικό σας… Κατόπιν, κόψτε τις παπαρούνες και κολλήστε τες στο πρώτο χαρτί και ζωγραφίστε βλαστό και φύλλα όπως δείχνει η εικόνα.
Καλή επιτυχία.
03-04-2020
Γεια σας παιδιά! Εύχομαι να είστε καλά!
Έχω να σας πω άλλη μια αρχαία ρήση: «τα αγαθά κόποις κτώνται» δηλαδή τα καλά με κόπους κατακτώνται, κερδίζονται. Δηλαδή καλό είναι να μη «χάνουμε τη φόρμα μας» τώρα που χάσαμε τις ώρες και τις μέρες… Ας δουλεύουμε όπως μπορούμε. Κάτι που έχει πολύ ισχυρή δύναμη πάνω μας είναι η συνήθεια… Οι συνήθειες αν αλλάξουν, δύσκολα ξαναλλάζουν. Και χρειαζόμαστε τις καλές συνήθειες.
Κάνετε ό,τι σας εμπνέει από τα θέματα που στέλνω χωρίς απαραίτητα να λαμβάνετε υπόψην την τάξη στην οποία προτείνονται.
Τάξη Α,Β
Βάλτε τη φαντασία σας να δουλέψει και ζωγραφίστε φανταστικά ζώα. Καλύτερα είναι πάντα να μη γράφετε και σβήνετε. Γραμμές που σας φαίνονται σαν λάθη να τις αξιοποιείτε ώστε να προχωρούν τη ζωγραφιά.
Τάξεις Α, Β, Γ,Δ,
Από το κάθε ένα πεζό γράμμα της αλφαβήτας, σχηματίστε ένα ανθρώπινο πρόσωπο ή ένα σώμα όπως τα παραδείγματα των εικόνων. Εάν δε σας βγαίνει, σχηματίστε κάτι άλλο.
Τάξεις
Γ,Δ,Ε, Στ
Αλεύρι θα έχετε σπίτι σας. Με αλεύρι, νερό και αλάτι φτιάξτε ένα ωραίο ζυμάρι. Οι πιο πολλοί ξέρετε πως το θέλουμε να μην τρώγεται από την αλμύρα του (4 μέρη αλεύρι, 1, αλάτι). Πάρτε το ζυμάρι που φτιάξατε και απλώστε το πάνω σε ένα χαρτόνι. Τα χαρτόκουτα είναι τα καλύτερα για αυτήν τη δουλειά. (Αν δεν έχετε τόσο αλάτι, βάλτε όσο σας επιτρέπεται, αρκεί τουλάχιστον να υπάρχει.) Το απλώνουμε στο χαρτόνι κι αυτό κολλάει μόνο του. Αν δεν κολλάει, το βρέχουμε λίγο. Δείτε τις εικόνες παραδείγματα. Μπορεί να χρωματιστεί και με μαρκαδόρους αν δεν υπάρχουν νερομπογιές.
Αλεύρι θα έχετε σπίτι σας. Με αλεύρι, νερό και αλάτι φτιάξτε ένα ωραίο ζυμάρι. Οι πιο πολλοί ξέρετε πως το θέλουμε να μην τρώγεται από την αλμύρα του (4 μέρη αλεύρι, 1, αλάτι). Πάρτε το ζυμάρι που φτιάξατε και απλώστε το πάνω σε ένα χαρτόνι. Τα χαρτόκουτα είναι τα καλύτερα για αυτήν τη δουλειά. (Αν δεν έχετε τόσο αλάτι, βάλτε όσο σας επιτρέπεται, αρκεί τουλάχιστον να υπάρχει.) Το απλώνουμε στο χαρτόνι κι αυτό κολλάει μόνο του. Αν δεν κολλάει, το βρέχουμε λίγο. Δείτε τις εικόνες παραδείγματα. Μπορεί να χρωματιστεί και με μαρκαδόρους αν δεν υπάρχουν νερομπογιές.
Τάξεις Γ,Δ
Σχεδιάστε ένα ζώο από τα παρακάτω σε μεγέθυνση και πλαισιώστε το, δηλαδή συμπληρώστε τον χώρο του, με τρόπο τέτοιο ώστε να ταιριάζει με τον τρόπο που αυτό το ζώο είναι σχεδιασμένο. Απόλυτη αντιγραφή, εννοείται πως δεν απαιτείται. (Μάλλον καλύτερα είναι να μην χρωματιστεί.)
Όλες οι
τάξεις.
Εάν δεν υπάρχει μπλοκ ακουαρέλας, ψάξτε χαρτόνια από κορν φλεικς, ή άλλα τέτοιου τύπου. Αν δεν υπάρχουν καθόλου χρώματα για να διαλυθούν με νερό, φτιάξτε δικά σας. Πχ ένα ωραίο καφέ χρώμα είναι το διάλυμα του νεσκαφέ.
Δημιουργήστε χρώματα με νερό, ρίξτε τα με πινέλα ή με τα χέρια στο χαρτόνι και με ένα καλαμάκι φυσήξτε έτσι ώστε να αφήσετε και τον αέρα να σχεδιάσει.
Καλή επιτυχία!
Μην παραλείπετε να μου στέλνετε ό,τι κάνετε στο e-mail: sunny_sore@hotmail.com ή στην Ευαγγελία Αγγελάκη στο facebook!6/4/2020
Γεια
σας παιδιά! Κατανοώ πόσο σας έλειψε το σχολείο...! Περίεργο, ε; Το
σχολείο είναι ο τόπος όπου μαθαίνουμε, παίζουμε, αγαπιόμαστε,
μισιόμαστε... Τι ωραία που περνάμε στο σχολείο! Τώρα όμως που δε
μπορούμε να είμαστε εκεί, καλά είναι να κάνουμε ό,τι μπορούμε ώστε να
παραμένουμε μαθητές (και δάσκαλοι). Σας στέλνω την αγάπη μου και τα
παρακάτω βίντεο που είναι μικρά κι ενδιαφέροντα.
Για Α και Β τάξη.
Χρωματοϊστορίες
με έργα ζωγραφικής από έναν Ισπανό (Καταλανό, για την ακρίβεια)
ζωγράφο, τον Ζουάν Μιρό, που αφού σπούδασε καλά καλά στις σχολές καλών
τεχνών, βάλθηκε να μάθει να ζωγραφίζει σαν τα πολύ μικρά παιδιά!
Δείτε και τα παρακάτω με θέμα τα έργα του ίδιου καλλιτέχνη:
Για Γ τάξη
Οι αρχαίοι Έλληνες είχαν πλούσια σκέψη και φαντασία και με αυτές έφτιαξαν την πολύ ενδιαφέρουσα αρχαία ελληνική μυθολογία.
Αυτή η μυθολογία όπως και σκηνές από τη ζωή τους, αποτυπώνονταν πολύ συχνά στα αγγεία τους. Τα αγγεία ήταν μικρά ή μεγάλα πήλινα δοχεία για διάφορες χρήσεις...
Δείτε παραστάσεις των αγγείων να ζωντανεύουν στα παρακάτω βίντεο:
Αμαζόνα:
https://youtu.be/gF5BWXBf8iI
Χορός -Το φαγητό του φυτού - Η αγάπη για την τιμή:
https://youtu.be/6AxLtmu-Sp4
Έρωτας και Αφροδίτη:
https://youtu.be/WHER8FPXvCA
Πανδώρα:
https://youtu.be/2l5MWxI-gRg
Τύποι αγγείων (Δείτε τα, παρατηρείστε το σχήμα τους και σημειώστε τα ονόματά τους):
https://youtu.be/dpA3baSXYlA
Παράσταση όπου ο ήρωας της Ιλιάδας, Αχιλλέας σκοτώνει την αμαζόνα Πανθεσίλεια. Η αμαζόνα προσπάθησε να τον σκοτώσει δυο φορές δεν τα κατάφερε. Ο Αχιλλέας τη χτυπά θανάσιμα στο στήθος και λίγο πριν ξεψυχήσει η αμαζόνα, της πέφτει η μάσκα που φορούσε. Ο Αχιλλέας τότε βλέπει το πρόσωπό της και την ερωτεύεται... (Το θέμα αποδίδεται με δυο διαφορετικούς τρόπους στα παρακάτω αγγεία.)
07-04-2020
Κάποιοι μελέτησαν αρχαιολογικές πηγές και κατάφεραν να αναπαραστήσουν τα μνημεία της Ακρόπολης της Αθήνας όπως ήταν την περίοδο της ακμής τους, δηλαδή πριν περάσουν οι ''αιώνες'' από επάνω τους. Δείτε το παρακάτω βίντεο:
https://youtu.be/9ZAYDa0r3eM
Μάθετε περισσότερα για τους αρχαίους ναούς που αποτελούν δείγμα ενός πολύ σπουδαίου πολιτισμού:
https://youtu.be/fEMHM5vt9do
.
Μάθετε μερικά από τα συναρπαστικά πράγματα που αφορούν τον Παρθενώνα.
https://youtu.be/IifSNSpswW8
Τμήμα της ζωοφόρου του Παρθενώνα όπου ο Φειδίας αναπαράστησε τους έφιππους κατά την διάρκεια της πομπής των Παναθηναίων:
8/4/2020
Για την Ε Τάξη
Δείτε και μάθετε πως φτιάχνονται τα
''κανονικά'' ψηφιδωτά στo παρακάτω βίντεο:https://youtu.be/w918_dRCksw
''Επισκεφτείτε'' τον Άγιο Βιτάλιο της Ραβέννας της Ιταλίας και δείτε τα γνωστά σας ψηφιδωτά από το μάθημα της Ιστορίας.
https://youtu.be/It3i-dKusIM
Και μάθετε περισσότερα στην ακόλουθη έκθεση ψηφιδωτών στη Ροτόντα Θεσσαλονίκης.
https://youtu.be/n-u_1zog6uc
Στη Μονή Λατόμου ή Οσίου Δαυίδ, μια μικρή εκκλησία στην Άνω Πόλη της Θεσσαλονίκης, βρίσκεται ένα μοναδικό στον κόσμο ψηφιδωτό που αναπαριστά τον Χριστό έφηβο:
Περιηγηθείτε σε αυτήν την εκκλησία:
https://youtu.be/QG-sImtGVw8
Εάν δεν έχετε καθόλου κόλλες, φτιάξτε ένα ζυμάρι, απλώστε το σε ένα σκληρό χαρτόνι και βάλτε επάνω του κομματάκια από οτιδήποτε έχετε στο σπίτι. Μπορείτε να ακολουθήσετε ένα σχέδιο σαν τα μωσαϊκά τραπέζια που δείχνει το βίντεο ή κάποιο δικής σας έμπνευσης.
Μη διστάσετε να πειραματιστείτε, καλή επιτυχία.
14-4-2020
Ίσως κάποιο παιδί που το είχα στεναχωρήσει πολύ στο σχολείο κάποια μέρα, ευχήθηκε με όλη του τη δύναμη να κλείσουν τα σχολεία και να τώρα τι πάθαμε...!😀
Λοιπόν... μιας και είμαστε συνεχώς σε σχολείο διακοπών, να συνεχίσετε να ρίχνετε ματιές εδώ μέσα για να έχετε κάτι να κάνετε ή να βλέπετε.
Όλοι στο σπίτι θα έχετε αλουμινόχαρτο.
Με αφορμή αυτήν τη σκέψη, θυμήθηκα έναν πολύ μεγάλο γλύπτη και ζωγράφο, που δεν τον έχω διδάξει φανερά μέχρι τώρα, τον Αλμπέρτο Τζακομέττι. Τα έργα του είναι κυρίως λεπτές, πολύ ψηλές ανθρώπινες φιγούρες. (Πολλά μπορεί να σκεφτεί κανείς γιατί να το ''παθαίνουν'' αυτό οι φιγούρες του...)
Δείτε αν θέλετε για τη ζωή και το έργο του στη Βικιπαίδεια.
Σας παραθέτω τις παρακάτω εικόνες:
.
.
Το εργαστήριό του κι αυτός εν ώρα εργασίας (πάντοτε με κουστούμι)Τώρα δείτε και τις παρακάτω εικόνες:
Εγώ διάλεξα αυτές τις φιγούρες για δείγματα (γιατί είμαι και κοριτσάκι). Εσείς μπορείτε να σκεφτείτε και κάτι άλλο.
Θα βοηθήσει αν έχετε πλαστελίνη ή ζύμη για βάση, αν έχετε σύρμα ή συρματάκια πίπας ή ξυλάκια για σουβλάκια ή στην έσχατη, καλαμάκια.
Γύρω από το σύρμα ή το ξυλάκι (που το έχετε στηρίξει στη βάση) τυλίγετε το αλουμινόχαρτο και προσπαθείτε να δημιουργήσετε διάφορες κινήσεις. Το αλουμινόχαρτο μπορεί να δουλευτεί κι από μόνο του. Δε χρειάζεται παντού να υπάρχει σύρμα.
Είναι εύκολο νομίζω για όλους.
Είναι εύκολο νομίζω για όλους.
Δείτε και το χρήσιμο κι ολιγόλεπτο βίντεο για το πως να φτιάξουμε πλαστελίνη μόνοι μας με απλά υλικά από το σούπερ μάρκετ:
https://youtu.be/OmAPZumpjAQ
Καλή επιτυχία!
28/4/2020
Υποψιάζομαι ότι η παρακάτω εικόνα περιγράφει μια γνωστή σας κατάσταση...
Σχολείο, σχολειάκι μου!
Παιδιά, εύχομαι να είστε πολύ καλά, σας αγαπάω όλους και όλες κι εύχομαι να γυρίσουμε σε ένα σχολείο όπως το θέλουμε.
Πολλές φορές αναφέρθηκα κι εργαστήκαμε με επιρροή από το έργο του Βασίλι Καντίσκυ, ο οποίος άνοιξε πολλούς δρόμους στην ιστορία της τέχνης και κατά συνέπεια της ζωής. - Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για τη ζωή του, βρείτε τον στη Βικιπαίδεια.
Για αυτόν τα χρώματα και τα σχήματα δεν είναι καθόλου τυχαία. Το κάθε χρώμα έχει τη δική του επίδραση στην ψυχολογία και το κάθε σχήμα ''συνομιλεί'' με τα χρώματα και με τα άλλα σχήματα με σκοπό να δημιουργηθεί μια σύνθεση που θα αποτελεί ένα αρμονικό σύνολο που θα επιδρά στην ανθρώπινη ψυχολογία.
Ο Καντίσκυ άκουγε πάντα μουσική όταν ζωγράφιζε, η οποία συνδέεται απόλυτα με το ζωγραφικό του έργο.
Στην παρακάτω εικόνα είναι αυτός επί το έργον.
Δείτε το βίντεο με τα έργα του:
https://youtu.be/4nZ_qkeffY4
Παρατηρήστε το παραπάνω έργο του, επηρεαστείτε από αυτό και ζωγραφίστε το δικό σας! (Με γεωμετρικά όργανα ή χωρίς και με ό,τι χρώματα σας βρίσκονται...)
-Αναφέρομαι σε όλα τα παιδιά, όλων των τάξεων.-
Καλή επιτυχία!
28/4/2020
Υποψιάζομαι ότι η παρακάτω εικόνα περιγράφει μια γνωστή σας κατάσταση...
Σχολείο, σχολειάκι μου!
Παιδιά, εύχομαι να είστε πολύ καλά, σας αγαπάω όλους και όλες κι εύχομαι να γυρίσουμε σε ένα σχολείο όπως το θέλουμε.
Πολλές φορές αναφέρθηκα κι εργαστήκαμε με επιρροή από το έργο του Βασίλι Καντίσκυ, ο οποίος άνοιξε πολλούς δρόμους στην ιστορία της τέχνης και κατά συνέπεια της ζωής. - Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για τη ζωή του, βρείτε τον στη Βικιπαίδεια.
Για αυτόν τα χρώματα και τα σχήματα δεν είναι καθόλου τυχαία. Το κάθε χρώμα έχει τη δική του επίδραση στην ψυχολογία και το κάθε σχήμα ''συνομιλεί'' με τα χρώματα και με τα άλλα σχήματα με σκοπό να δημιουργηθεί μια σύνθεση που θα αποτελεί ένα αρμονικό σύνολο που θα επιδρά στην ανθρώπινη ψυχολογία.
Ο Καντίσκυ άκουγε πάντα μουσική όταν ζωγράφιζε, η οποία συνδέεται απόλυτα με το ζωγραφικό του έργο.
Στην παρακάτω εικόνα είναι αυτός επί το έργον.
Δείτε το βίντεο με τα έργα του:
https://youtu.be/4nZ_qkeffY4
Παρατηρήστε το παραπάνω έργο του, επηρεαστείτε από αυτό και ζωγραφίστε το δικό σας! (Με γεωμετρικά όργανα ή χωρίς και με ό,τι χρώματα σας βρίσκονται...)
-Αναφέρομαι σε όλα τα παιδιά, όλων των τάξεων.-
Καλή επιτυχία!
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου