Δ' Τάξη

Καλησπέρα σας αγαπημένοι μου μαθητές/τριες και γονείς.Εύχομαι να είστε όλοι καλά στην υγεία σας και να περνάτε όμορφα στο σπίτι σας με τις οικογένειές σας.

Για τις επόμενες μέρες, αυτός θα είναι ο νέος τρόπος επικοινωνίας μας.Βρισκόμαστε υπό συζητήσεις με το Διευθυντή του σχολείου μας ,καθώς και με τους υπόλοιπους συναδέλφους για τον τρόπο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης,διότι αυτή τη στιγμή ο ενδεδειγμένος τρόπος από το Υπουργείο δεν είναι εύκολο να υποστηριχθεί λόγω υπερφόρτωσης του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου. Παρ' ολα αυτά, είναι αναγκαίο κάθε μαθητής να κάνει εγγραφή στο ΠΣΔ μέχρι τις 30/3.Σας στέλνω συνημμένα αναλυτικές οδηγίες για την εγγραφή των μαθητών καθώς και ενα παραμύθι για τον κορονοιό.Αφού, το διαβάσουν τα παιδιά, θα ήθελα να γράψουν μια έκθεση με θέμα: Ο κορονοϊός και οι αλλαγές στην καθημερινότητα μου.Η εργασία δεν είναι υποχρεωτική αλλά μια ιδέα για δημιουργική απασχόληση.Είμαι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε απορία σας.                                                                  Σας ευχαριστώ,
                                                                                          κ. Λεμονιά.

Το παραμύθι:
https://online.fliphtml5.com/ksfx/tcou/?fbclid=IwAR2XFwExy9LCze0n2xX6nZuko-QCka0iKdZZv5SfXXvc_hNTVHll7-yT6pE#p=10 



30-3-2020
Προτάσεις  επανάληψης στο μάθημα της Γλώσσας

1)Από το σχολικό βιβλίο του μαθητή να γίνει ανάγνωση του κειμένου στη σελίδα 85-86.
Να γίνει επανάληψη στις αόριστες αντωνυμίες ως εξής:
2)Το παρακάτω κείμενο να το αντιγράψετε στο πράσινο τετράδιο σας και να το μελετήσετε.
Αόριστες αντωνυμίες
Αόριστες λέγονται οι αντωνυμίες που δεν ορίζουν για ποιον άνθρωπο, ποιο ζώο ή ποιο πράγμα μιλάμε.
Οι αόριστες αντωνυμίες είναι:
• ένας – μία – ένα
• κάποιος – κάποια – κάποιο
• κάθε, καθένας – καθεμία (καθεμιά) – καθένα
• ο τάδε
 • ο δείνα
• κανένας (κανείς) – καμία (καμιά) – κανένα
 • καθετί
 • τίποτα (τίποτε)
 • μερικοί – μερικές – μερικά
 • άλλος – άλλη – άλλο
3)Να αντιγράψετε στο πράσινο τετράδιο την παρακάτω εργασία και να τη λύσετε.
 Να συμπληρώσεις τα κενά των παρακάτω προτάσεων χρησιμοποιώντας μια από τις αόριστες αντωνυμίες που βρίσκονται στις παρενθέσεις.

α) ..................................... μερικά, τίποτα) πράγματα δεν πρέπει να λέγονται.
β) Πήρε ..................................... (μια, κάποια) μεγάλη απόφαση , να φύγει από το χωριό. 
γ) ..................................... (κάτι, καθετί) που λες θα χρησιμοποιηθεί εναντίον σου.
δ) ∆εν υπάρχει ..................................... (κάμποση, καμία) περίπτωση να μην πάω στο χωριό.
 ε) Το καλοκαίρι νιώθεις ..................................... (καθένας, άλλος) άνθρωπος.
στ) ..................................... (κάποια, κάθε) ηλικία έχει την ομορφιά της.
 ζ) Ντυθήκαμε τόσο καλά που ..................................... (κάποιος, κανένας) δεν μας γνώρισε.
η) Να σταματήσουν τις ειρωνείες ..................................... ( κάμποσοι, μερικοί).
θ) ..................................... (κανείς, καθένας) δεν μπορεί να προβλέψει τους σεισμούς.
 ι) Μας πήρε ..................................... (μερική, κάμποση) ώρα να καταλάβουμε το πρόβλημα


31-3-2020


ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Κάνω επανάληψη το κεφάλαιο 24: Διαιρώ με το 10,100,1000.Μελετώ τον κανόνα που έχουμε γράψει για το πως κάνω τις διαιρέσεις αυτές.
Λύνω την παρακάτω εργασία στο τετράδιο των Μαθηματικών μου
1)    Οριζόντιες διαιρέσεις:
5.000: 100=                                                                   
200:10=
30:100=
5:100=
38:10=
230:10=
23:100=
23:1000=
0,1:10=
0,3:100=
27,3:100=
0,456:100=

1/4/2020
ΙΣΤΟΡΙΑ

Να γίνει επανάληψη του κεφαλαίου 23 < Ο χρυσός αιώνας της τέχνης>.
Μπορείτε μετά να παρακολουθήσετε το παρακάτω βίντεο: 






2-4-2020


2 Aπριλίου- Παγκόσμια μέρα Παιδικού βιβλίου

Οι μαθητές θα πρέπει να μελετήσουν σε πρώτη φάση το αρχείο, στο οποίο απεικονίζονται οι συγγραφείς και αναφέρονται τα βιβλία τους, και στη συνέχεια να απαντήσουν στο κουίζ.

            Και οι δύο σύνδεσμοι βρίσκονται παρακάτω.


                                                                  3-4-2020


                                                               Mαθηματικά

Επανάληψη το κεφάλαιο 28 σελ.72-73.

Να αντιγραφούν οι παρακάτω εργασίες στο τετράδιο Μαθηματικών και να λυθούν.







6/4/2020

ΓΛΩΣΣΑ


1)Επανάληψη το μάθημα της σελίδας 70-71 για ανάγνωση.
2)Επανάληψη τον Υπερσυντέλικο στη σελίδα 72.
3)Αντιγράψτε και λύστε την παρακάτω εργασία στο πράσινο τετράδιό σας:
 Να συμπληρώσεις τον πίνακα με τα ρήματα της πρώτης στήλης στο ίδιο πρόσωπο του υπερσυντέλικου της ενεργητικής και παθητικής φωνής.

                                                                       ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ
 ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
                                                 ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ                    ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ
 φωτίζω 
 ζωγραφίζουμε 
 ζητάς  
βάφουν
 τρέχετε 
 βιδώνει 
 αναζητώ  
μαγειρεύω  


7/4/2020

                                                                 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

1)Κάνω επανάληψη το κεφάλαιο 25 στη σελίδα 64-65.Δηλαδή, ρίχνω μια ματιά στα προβλήματα του βιβλίου για να θυμηθώ πως είναι αναγκαίο να κάνω κάποιες μετατροπές στους αριθμούς του προβλήματος ,ώστε να φτάσω στη λύση του.

2)Αντιγράφω και λύνω τα παρακάτω προβλήματα:
Ο Πέτρος έχει 23,85€. Αν  αγοράσει μια μπάλα του ποδοσφαίρου του λείπουν ακόμη 4,35€. Αν όμως αγοράσει μια μπάλα του βόλεϊ θα του περισσέψουν 6,65€. Πόσο κάνει η κάθε μπάλα;

Ο κ. Θανάσης ο μανάβης έχει τρία τελάρα με πορτοκάλια στο μανάβικό του. Το πρώτο έχει 15κ και 850γρ. πορτοκάλια, το δεύτερο 3.500γρ. λιγότερα από το πρώτο και το τρίτο όσο τα δύο πρώτα μαζί δια δύο. Πόσα κιλά πορτοκάλια έχει ο κ. Θανάσης στο μαγαζί του;

Ο κ. Γιάννης αγόρασε 17,500κ. λάδι. Την πρώτη εβδομάδα η οικογένεια του κ. Γιάννη κατανάλωσε 4.850γρ. από το λάδι και τη δεύτερη 0,350κ. λιγότερα από την πρώτη. Πόσο λάδι έχει ακόμη για κατανάλωση η οικογένεια του κ, Γιάννη;



                                                                                  8/4/2020
                                                                                  ΙΣΤΟΡΙΑ

Επανάληψη τα Γεωμετρικά-Αρχαικα-Κλασικά χρόνια.

κουιζ:

βίντεο:

                                                                                             9/4/2020

                                                                                             ΓΛΩΣΣΑ

                       Μια περιπέτεια για το Ρωμαίο                         
1. Να συμπληρώσεις τον πίνακα με τα ρήματα της πρώτης στήλης στο ίδιο πρόσωπο του παρακειμένου της ενεργητικής και παθητικής φωνής.
                                                                                            ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ
 ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
                                                     ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ                                                    ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ
Ποτίζω
 σχεδιάζουμε 
 μιλάς 
 τρέχουν 
γράφετε 
 διπλώνει  
αγαπώ 
 μαγεύω  

2. Να συμπληρώσεις τα παρακάτω κενά με τα ρήματα των παρενθέσεων στον παρακείμενο, στο σωστό τύπο. 
α) Ο δρόμος ………………………… (κλείνω) εξαιτίας των έργων φυσικού αερίου.
 β) Οι ρυθμοί της ζωής μας ………………………… (αυξάνομαι) πολύ τις τελευταίες δεκαετίες.
 γ) ∆εν ………………………… (γράφω) καλά στο διαγώνισμα γιατί δεν …………………………  (διαβάζω) όσο έπρεπε
. δ) Ας φύγουμε τώρα γιατί πρέπει να ………………………… (επιστρέφω) πριν βραδιάσει.
 ε) ………………………… (φέρνω) τις πληροφορίες που σας ζήτησα;
 στ) Αν και δεν ………………………… (περνώ) πολύς καιρός από τότε που σε είδα τελευταία φορά, ………………………… (ψηλώνω) πολύ.

10-4-2020
Τα έθιμα για το Σάββατο του Λαζάρου.

Το Σάββατο του Λαζάρου είναι από τις μεγαλύτερες γιορτές της Ορθόδοξης Εκκλησίας και θεωρείται η «πρώτη γεύση» της Μεγάλης Εβδομάδας. Ο Λάζαρος είναι μία μορφή, που ανέκαθεν ενέπνεε σεβασμό στους Έλληνες και μάλιστα σε πολλά χωριά της χώρας μας δε μαζεύουν τη σοδειά τους, καθώς φοβούνται ότι οι καρποί φέρουν μέσα τους το θάνατο. Σε άλλες, πάλι περιοχές, ακόμη και μέχρι σήμερα το Σάββατο του Λαζάρου, δε λούζονται!
Ωστόσο, γυρίζοντας πίσω στον χρόνο συναντάμε πολλά έθιμα, που, όμως, στις μέρες μας δεν είναι τόσο διαδεδομένα. Σε πολλά μέρη της Ελλάδας τα παιδιά κατασκεύαζαν ομοιώματα του Λαζάρου, τα οποία περιέφεραν στα χωριά. Στη Σκύρο, οι γυναίκες έπαιρναν την τρυπητή κουτάλα, και τοποθετούσαν σε κάθε μία από αυτές, μια άσπρη μαργαρίτα. Κι έβαζαν ένα κόκκινο γαρύφαλλο για στόμα, ώστε να σχηματιστεί το πρόσωπο του Λαζάρου. Στη συνέχεια, τον έντυναν με ένα σεντόνι και γύριζαν από σπίτι σε σπίτι όπου οι νοικοκυραίοι έδιναν στα κορίτσια αυγά, χρήματα ή κέρασμα.
Ωστόσο, το πιο γνωστό έθιμο ήταν τα Κάλαντα του Λαζάρου, που τραγουδιόντουσαν τη μέρα αυτή, από άκρη σε άκρη της Ελλάδας. Τα Κάλαντα τα έλεγαν κοπέλες διαφόρων ηλικιών, ακόμη και κορίτσια της παντρειάς, οι γνωστές «Λαζαρίνες».
Οι κοπέλες, παραμονή του Λαζάρου μάζευαν από τα χωράφια λουλούδια, με τα οποία στόλιζαν τα καλαθάκια τους. Ανήμερα του Λαζάρου, φορώντας τις τοπικές ενδυμασίες, πήγαιναν από σπίτι σε σπίτι κι έλεγαν τα Κάλαντα. Στις μέρες μας, είναι πολύ λίγες οι περιοχές που τηρούν το συγκεκριμένο έθιμο. Ωστόσο, αξίζει να μάθετε στα παιδιά σας τα Κάλαντα, που αναφέρονται στην Ανάσταση του Λαζάρου.
Δείτε παρακάτω τους στίχους

Σήμερον έρχεται ο Χριστός
ο επουράνιος θεός.
Εν τη πόλει Βηθανία
Μάρθα κλάει και Μαρία.
Λάζαρο τον αδελφό της
τον γλυκύ και καρδιακόν της.
Τον μοιρολογούν και λένε
τον μοιρολογούν και κλαίνε.
Τρεις ημέρες τον θρηνούσαν
και τον εμοιρολογούσαν
Και τη μέρα την Τετάρτη
κίνησε ο Χριστός για να ‘ρθει.
Τότε εβγήκε η Μαρία
έξω από τη Βηθανία
και εμπρός του γονατίζει
και τα πόδια του φιλεί.
-Αν εδώ ήσουν, Χριστέ μου
δεν θα πέθαιν’ ο αδελφός μου.
Μα και πάλιν εγώ πιστεύω
και καλότατα ηξεύρω
ότι δύνασαι αν θελήσεις
και νεκρούς να αναστήσεις.
Τότε ο Χριστός δακρύζει
και τον Άδη φοβερίζει.!
Δεύρο έξω Λάζαρέ μου
φίλε και αγαπητέ μου.
Παρευθύς επελυτρώθη
ανεστήθη κι εσηκώθη
Τότε τον Θεόν δοξάζουν
και τον Λάζαρο εξετάζουν.
Πες μας, Λάζαρε, τι είδες
εις τον Άδην απού πήγες;
Είδα φόβους, είδα τρόμους,
είδα βάσανα και πόνους,
Δώστε μου νερό λιγάκι
να ξεπλύνω το φαρμάκι
της καρδιάς και των χειλέων
και μην μ’ ερωτάτε πλέον.
Του χρόνου πάλι να ‘ρθουμε,
με υγεία να σας βρούμε,
και ο νοικοκύρης του σπιτιού
χρόνια πολλά να ζήσει,
να ζήσει χρόνια εκατό
και να τα ξεπεράσει.

Βέβαια, τα Κάλαντα του Λαζάρου τα συναντάμε σε διάφορες παραλλαγές, ανά περιοχή! Τέλος, σύμφωνα με την ελληνική παράδοση, ο Λάζαρος, ο φίλος του Χριστού ήταν σοκαρισμένος από αυτά που αντίκρυσε στον Άδη, με αποτέλεσμα να γελάσει μόνο μια φορά μετά την Ανάστασή του.

Όπως λέγεται, ο «αγέλαστος» Λάζαρος γέλασε, όταν είδε κάποιον χωρικό στο παζάρι να κλέβει μια στάμνα και να φεύγει. Τότε χαμογέλασε λέγοντας «Βρε τον ταλαίπωρο. Για ιδές τον πώς φεύγει με το κλεμμένο σταμνί. Ξεχνάει ότι κι αυτός είναι ένα κομμάτι χώμα, όπως και το σταμνί. Το ‘να χώμα κλέβει τ’ άλλο. Μα δεν είναι να γελούν οι πικραμένοι;» φέρεται ότι είχε πει, σύμφωνα με την Παράδοση.
Τέλος, ένα έθιμο της ημέρας, που τηρείται σε κάποιες περιοχές μέχρι σήμερα και αξίζει να φτιάξετε με τα παιδιά σας είναι τα Λαζαράκια. Πρόκειται για μικρά ψωμάκια πλασμένα σε σχήμα ανθρώπου, ενώ το έθιμο λέει ότι όποιος δεν πλάσει Λαζαράκια, δε θα χορτάσει ψωμί. 

Συνταγή για τα Λαζαράκια του Άκη Πετρετζίκη:

Τα κάλαντα του Λαζάρου:

Παιδική ταινία για το Λάζαρο:

https://www.youtube.com/watch?v=MnCL4BeZKUQ

                                                                  27/4/2020

1.           1.            Λύνω τα παρακάτω προβλήματα:

·  Ένα λεωφορείο πραγματοποίησε 125 σχολικές εκδρομές τον προηγούμενο χρόνο  και μετέφερε 48 μαθητές κατά μέσο όρο σε κάθε εκδρομή. Πόσοι μαθητές συνολικά ταξίδεψαν με αυτό το λεωφορείο;

·  Ένα θέατρο έδωσε 4 παραστάσεις το Σαββατοκύριακο και το Σάββατο εισέπραξε 15.720 ευρώ, ενώ την Κυριακή εισέπραξε 14.400 ευρώ. Αν όλοι οι θεατές που παρακολούθησαν και τις τέσσερις παραστάσεις ήταν 1.255 πόσο στοίχιζε το εισιτήριο για κάθε θεατή;

 Ένας λαδέμπορος μοίρασε 6.545 κιλά λάδι σε δοχεία των 17 κιλών. Πόσα δοχεία χρησιμοποίησε?

ΓΛΩΣΣΑ

28/4/2020

Παραγωγή γραπτού λόγου
ΘΕΜΑ: Μια περιπέτεια που έζησα με την οικογένειά μου ή με τους φίλους μου.
Θα ήθελα στο πράσινο τετράδιό σας να γράψετε ένα κείμενο χωρισμένο σε παραγράφους και να αφηγηθείτε μια περιπέτεια (αληθινή ή φανταστική) που ζήσατε με παρέα ή ακόμα και μόνοι σας. Είναι μια εργασία την οποία έχουμε κάνει μέσα στην τάξη και προφορικά και γραπτά. Θα ήθελα να σας τονίσω πως ξεκινάμε ένα τέτοιο κείμενο, γράφοντας το πότε συνέβη αυτό, το πού συνέβη, με ποιον ήμουν και στη συνέχεια αφηγούμαι αναλυτικά  το γεγονός, δηλαδή τι συνέβη. Στον παρακάτω σύνδεσμο σας έχω βήμα βήμα τι πρέπει να περιέχει το κείμενό σας. Διαβάστε το πρώτα αρκετές φορές μέχρι να το κατανοήστε κι έπειτα γράψτε το κείμενό σας.


Περιμένω με ανυπομονησία να διαβάσω τις περιπέτειές σας!
29/4/2020

ΙΣΤΟΡΙΑ
Να γίνει επανάληψη του κεφαλαίου 26: Οι κυριότερες φάσεις του πολέμου.
Αφού μελετήσετε το μάθημα, προτείνω να δείτε το παρακάτω βιντεάκι.
https://www.youtube.com/watch?v=ZjX4udXuD4Y

30/4/2020

Θα ΄θελα να μελετήσετε το παρακάτω κείμενο για την Εργατική Πρωτομαγιά.


Στη συνέχεια,μπορείτε να διαλέξετε ένα από τα τέσσερα φύλλα εργασίας και να δουλέψετε στο πράσινο τετράδιο για δραστηριότητα γλωσσική ή στο μπλοκ ζωγραφικής για αντίστοιχη δραστηριότητα.



                                                                     5-5-2020
                                                                    ΓΛΩΣΣΑ

Να αντιγραφεί η παρακάτω εργασία στο πράσινο τετράδιο και να λυθεί.

                                                                 
                                                               ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Να γίνει επανάληψη του κεφαλαίου 22 και έπειτα να αντιγραφούν και να λυθούν οι εργασίες στο τετράδιο εργασιών του μαθητή.

                                                                              6-5-2020
                                                                                ΓΛΩΣΣΑ
Να μελετήσετε τα χρονικά επιρρήματα και να λύσετε στο πράσινο τετράδιο τις εργασίες 1 και 2.

                                                                       

                                                                    7-5-2020
                                                                       ΙΣΤΟΡΙΑ

https://www.youtube.com/watch?v=WtYQBkyfb9A

https://www.nea-acropoli-athens.gr/arthra/filosofia/1081-periklhs-bio

                                                                                     

                                         11-5-2020
                                                                     ΓΛΩΣΣΑ 



1) Εργασία: Υπογραμμίζω τις αντωνυμίες και γράφω τι είδους είναι η καθεμιά:


ÄΠοιος θέλει να παίξει ποδόσφαιρο;
ÄΘα παίξουμε με το δικό μου παιχνίδι.
ÄΜόνο ο εαυτούλης σου σε νοιάζει και τίποτε άλλο.
ÄΤι έγινε μ΄ εσάς τους δυο και δε μιλιέστε;
ÄΠόσο χρονών είσαι;
ÄΠοιος θα με βοηθήσει να λύσω το πρόβλημα;
ÄΜερικά πράγματα δε λέγονται.
ÄΔε μου είπες πώς τα περάσατε χθες;
ÄΠότισες τον κήπο σου;
ÄΚάνει υγιεινή διατροφή γιατί προσέχει που τον εαυτό του.
ÄΗ μαμά είπε στο γιο της να πιει το γάλα του.

2)Κάνω επανάληψη στο βιβλίο της Γλώσσας τις σελίδες 76-77 και γράφω 7 προτάσεις δικές μου που να εμπεριέχουν ερωτηματικές αντωνυμίες.

12-5-2020
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
1)       Λύνω στο τετράδιό μου τις παρακάτω προσθέσεις και αφαιρέσεις:

Α)  12.345 + 2.675 =
Β) 16.845 + 4.703=
Γ) 18.543 + 11.746=

Δ) 20.000 – 8.999=
Ε) 12.000-6.988=
ΣΤ) 10.000-4.999=

2)      Λύνω στο τετράδιό μου τους παρακάτω πολλαπλασιασμούς και διαιρέσεις:

Α) 348 * 23=
Β)269 *49 =
Γ) 1.689 * 18=

Δ) 14.689 : 7=
Ε) 13.783 : 5=

ΣΤ) 19.834 : 9=

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέατρο για όλες τις τάξεις

Πρόγραμμα τηλεκπαίδευσης Σχολικού Έτους 2022-23

Οι ταινίες του σχολείου μας στο πρόγραμμα "Ο Δήμος Σερρών φέρνει την άνοιξη"